čtvrtek 25. července 2013

Taipei. Nenáročný turista objevuje Night Market.

Včera jsem se vydala opět na Night Market. Tentokrát jsem tam ale nezabloudila náhodou, ale vybavila se foťákem a cíleně jsem si šla za svým - načichnout vůňosmradem jídla a zpocených asijských triček. A přesto, nebo možná proto, je to zážitek na celý život.
Night Markety jsou rozsety po celém městě. Ten největší a nejznámější je u Longsham temple, kde už jsem taky byla, ale je to tam asi o 100% bláznivější než na těch menších a vyskytuje se tam spoustu individuí, takže jedna návštěva stačila.
Tyto noční podniky (měla bych říkat spíš večerní, po půl jedenácté ve všední den se už pomalu balí) navštěvuje každý mnoho lidí. V nějakých uličkách se kolem půl deváté nedá ani pořádně projít, ale dají se tu sehnat skvělé věci za relativně málo peněz a je to také místo, kde se Taipeici setkávají, jedí, tráví zde večery. 


A že toho tu k snědku je spousta! Od sušeného či čerstvého tropického ovoce (které se můžete koupit nakrájené, připravené na okamžité vitamínové mlsání) po smažené kachní krky. Z nějakých pojízdných stánků se line ne příliš vábivá vůně, nějaké vás ale přitáhnout hned. Já jsem si dala i příjemného prodejce osmažené sladké brambory (10 kousků za 20 NT - 13 Kč? paráda!) a k pití čerstvě vymačkanou mangovou šťávu s jakousi smetanovou pěknou na vrchu. V nabídce stálo Mangou Mousse za 45 NT a chutnalo to dokonale!
Co mě ale doopravdy chytlo za srdce byla cesta zpátky. Celou osmi-proudou třídu lemují totiž obchody se zvířaty. Žádné andulky, křečci a želvy, ale ta nejroztomilejší štěňátka.


Žádné komentáře:

Okomentovat