úterý 23. července 2013

Taipei. Návštěva Čankajškova památníku.


Včera večer jsem vyrazila na procházku. 
Můj cíl bylo navštívit rozsáhlý komplex s obřím památníkem uprostřed Taipei, dostanete se tam úplně jednoduše metrem (nebo spíše MRT, jak říkají Taiwanci) - červená linka, stanice přímo C.K.S. Memorial Hall.
Vystoupíte přímo v zahradách, kde se památní nachází. Celé prostranství je obehnané bílou ozdobnou zdí v čínském stylu. 
Stavba je věnována muži jménem Chiang Kai-shek (česky hledejte Čankajšek), což je taiwanský hrdina, prezident z let 1948 - 1975, do své smrti. 
Tady na Taiwanu ho všichni uznávají.
Pro mě bylo ale mnohem více zajímavé místo, kam ho chodí uctívat.
Celý památník je obrovský, dosahuje do výšky až 76 metrů, ze všech stran k němu vedou mohutná schodiště, která mají přesně 89 schodů - toto číslo také značí kolik bylo Čankajškovi, když umřel.


Já jsem se do samotného památníku ještě nepodívala, navštívila jsem až někdy kolem 21. hodiny. Co je ovšem na tomto místě ještě více monumentální je vstupní brána, která k němu vede. Je obrovská, bílá, zdobená a nádherná. 
Po stranách stojí červené kouzelné chrámy - jeden z nich slouží jako Národní divadlo, druhý jako Národní koncertní síň.
Takhle za tmy tu nebylo příliš lidí, pár běžeckých nadšenců, pár maminek s kočárky, několik mladých odhazujících nedopalky cigaret. 
Celé to místo na mě ohromně zapůsobilo. Myslím, že je to to nejromantičtější a nejkrásnější, co jsem kdy viděla (i když jde o poctu členovi nacionální strany Kuomitang). V létě je v noci na Taiwanu klidně 30 stupňů, procházela jsem se po cestičkách, které jsou jen jemně osvíceny romantickými světýlky.

Žádné komentáře:

Okomentovat